FTP problemen oplossen

FTP Wachtwoord kwijt

  • Je kunt het FTP wachtwoord via je het Customer Care Center opnieuw instellen. Log hiervoor eerst in met je CCC gebruikersnaam en wachtwoord, kies het betreffende domein en klik dan op FTP wachtwoord in het hoofdmenu.

Geen verbinding met FTP server

  • Als je problemen hebt met verbinding krijgen, of alles duurt heel erg lang, probeer dan “actieve mode” te gebruiken. In Filezilla kun je deze instelling wijzigen via het menu Bewerken, Instellingen. Klik links op FTP en kies dan in het rechterscherm voor “Actief” en druk op [Enter] of OK. Je kunt het ook andersom proberen met passieve mode (als actieve mode aan staat)

Bestanden leeg aangemaakt

  • Bestanden die je upload zijn leeg? Dan is wellicht je schijfruimtelimiet overschreden. Je kunt dan bijvoorbeeld wat oude of ongebruikte bestanden verwijderen, of upgraden naar een pakket met meer schijfruimte. Neem contact met ons op voor advies/hulp, we zijn je graag van dienst!

Geen bestanden aanmaken

  • Kun je geen bestanden aanmaken in een directory? (Voorbeeld errormelding: Antwoord: 553 Could not create file)
    Dan kan het zijn dat de folder niet schrijfbaar is omdat deze is aangemaakt via (een software pakket op) je website. Vaak kun je bestanden dan enkel uploaden in deze map via je website zelf. Als ook dit niet werkt, kun je ook even contact met ons opnemen om de rechten te wijzigen. Ook kan het zijn dat je schijfruimte vol is, dit kun je controleren in het Customer Care Center.

Map of bestand niet schrijfbaar

  • Moet een folder schrijfbaar zijn vanaf de website, bijvoorbeeld voor WordPress uploads? Dan kun je de map schrijfbaar maken op de volgende manier in Filezilla. Rechtsklik op de betreffende map en kies voor bestandsrechten. Vervolgens kun je bij Publieke rechten alle vinkjes aanvinken en op OK drukken.
Did this answer your question? Thanks for the feedback There was a problem submitting your feedback. Please try again later.