E-mail account configureren in Apple Mail
In dit artikel wordt stap voor stap uitgelegd hoe je een e-mail account kunt configureren in Apple Mail. De stappen worden toegelicht door middel van schermafbeeldingen.
Benodigde gegevens
Nadat je een e-mailadres hebt aangemaakt in het Customer Care Center van Hensel Hosting, kun je vervolgens met deze gegevens je Apple Mail instellen om daarop e-mail te ontvangen.
Let op: Als je wel onze SMTP server instelt, maar geen gebruikersnaam en wachtwoord instelt voor "uitgaande e-mail" krijg je bij het verzenden een foutmelding: "Relay Acces Denied". |
De servernaam voor jouw domein vindt je door in het Customer Care Center de gegevens van een e-mailbox opnieuw op te slaan (zonder wijzigingen). Dan krijg je alle gegevens te zien waaronder de server naam. |
Benodigde gegevens: Voordat je de stappen volgt, is het belangrijk dat je de volgende gegevens bij de hand hebt (die worden getoond na het aanmaken van je adres);
- E-mailadres;
- E-mailgebruikersnaam;
- E-mailwachtwoord;
- Server voor inkomende e-mail;
- Imap of Pop3;
- Server voor uitgaande e-mail
- Poort
E-mailaccount stap voor stap instellen
Stap 1: Open Apple Mail en kies voor "
Add Account";
Stap 2: Je kunt nu een email account toevoegen. Kies voor "
Add Other Mail Account" en kies daarna voor "
Continue"
Stap 3: In het volgende scherm kun je je "Full Name" (volledige naam) opgeven, het "emailadres" en het bijbehorende wachtwoord. Klik op Sign In om door te gaan.
Stap 4: Je krijgt nu eerst te zien dat Mac Mail je account niet kon automatisch kon configureren/verifieeren
Na het invullen van bovenstaande gegevens, kom je in onderstaand scherm en dien je enkele velden in te vullen.
Account Type: IMAP: De e-mail blijft op de server staan waardoor je het vanaf meerdere apparaten kunt benaderen (aanbevolen) Pop: De e-mail wordt doorgestuurd naar je apparaat. Blijft niet op de server staan. |
User Name: maak deze gelijk aan het Email adres veld daarboven.
Incoming Mail Server: <SERVER>.managedomain.nl (zie instellingen overzicht Control Panel)
Outgoing Mail Server: <SERVER>.managedomain.nl (zie instellingen overzicht Control Panel)
Klik nu op Sign In.
Je krijgt nu nog eenmaal een melding dat de informatie niet geverifieerd kon worden. Klik opnieuw op Sign In om het aanmaken te voltooien.
Stap 7: Als je alle stappen succesvol hebt uitgevoerd. Zal je onderstaand scherm te zien krijgen.
Zoals je in bovenstaand voorbeeld kunt zien, ontvang je direct een nieuwe e-mail waarin wordt aangegeven dat je emailaccount is aangemaakt.
Apple is op geen enkele manier verbonden met Hensel Hosting BV, daarom levert Hensel Hosting BV buiten deze handleiding geen support op het gebruik van Apple.