E-mail verhuizen

Dit artikel helpt je bij het verhuizen van je e-mailboxen van je vorige provider naar ons toe.

Instellingen in het Customer Care Center
Zorg dat alle e-mail boxen en eventueel forwards zoals die nu zijn ingesteld op het domein ook bij ons zijn aangemaakt voordat de domein verhuizing gestart wordt. Dan gaat er geen e-mail verloren.

Inkomende mail
Voor de instellingen, afhankelijk of de account nu als POP3 of IMAP mailbox is ingesteld moet deze of worden bijgewerkt, of even opnieuw worden aangemaakt. Als het om IMAP gaat kan je waarschijnlijk volstaan met het bijwerken van de inkomende servernaam naar de juiste servernaam. De gebruikersnaam is je gehele e-mailadres, bij sommige providers is dat alleen het voorvoegsel. Bij het opnieuw configuren kun je gebruik maken van deze handleidingen: https://support.henselhosting.nl/hc/nl/sections/204288108-Instellingen

Uitgaande mail

Als de uitgaande e-mail ook via de hosting provider liep moet deze gewijzigd worden, zie https://support.henselhosting.nl/hc/nl/articles/219802567-Outlook-2010-Personal-SMTP-instellen-wijzigen
Als deze via de internet provider liep hoeft dat niet.


E-mail archief

Let op dat als je nu gebruik maakt van IMAP, en de e-mails op de server van de oude provider staan, die niet meeverhuisd worden. Om die over zetten kun je in je e-mailprogramma alle e-mails slepen naar een lokale folder. Vergeet hierbij niet eventueel de map Verzonden items mee te nemen als die op de server staat, maar vaak staat die lokaal.

Een truukje om te zien of e-mail bij je provider staat is om daar op een webmail client (in je browser) in te loggen. Dan zie je precies welke e-mail bij je provider staat.

Did this answer your question? Thanks for the feedback There was a problem submitting your feedback. Please try again later.